Tuesday, April 5, 2011

cerita seram di Wang Burma


geng wang burma :)


There’s one story i really want to write about a long time ago (not so long actually :P) . on 6th of march i went for camping at  Wang Burma which situated at Wang Kelian, Perlis. It’s really enjoying at the beginning but at the last day of the camping there’s trouble waiting for me. I may call it disaster because my life is almost be threatening by it. (so lebih-lebih la kau! :P) cecite-cecite! Macam ni, kami hiking la gunung tu kan. Then on the way nak sampai puncak, a swarm of bee maen tembak-tembak plak. Adehhh! People at the back dah lari ke depan. I don’t know whether the bee is a common kind of bee but the guide that follow us told me, it was “penyengat”. Sekor je yang sengat pon. At the beginning, i just feel lenguh-lenguh tangan then after a few minutes, it became worse. Gatal-gatal jangan cakap la kan. My face plak da jadi cam alien. How im going to say this ya. Hurm. But for sure ni sebab allergic. Do you ever wonder you’ve some rare allergic? Allergic to bee sting? I never heard about those types of allergic before. at first, i thought its okay and i still wanted to go to the top. Dah sampai sempadan Malaysia-Thailand kott. so nak dijadikan cerita, kenala turun bawah sebab tekak pon dah terasa panas. Breathing pon da macam orang kena asthma. Pejang and Z pimpin and aku turun bawah. Running okay! Lompat sana lompat sini! Sincerely, i dah nak pengsan. Penat gile! Dala aku dah wat muka seposen nak rest, tu pon budak-budak ni tak kesian. But adala dorang bagi rest skali dua, tu pon sebab aku dah mintak sangat-sangat. Actually, my eyes dah Nampak macam-macam colour dah. Kadang-kadang je nampak macam biasa. After a few minutes rest, lari balik. Adeh non-stop. Bukit tu pulak macam tak nak habis-habis je.badan dah penat. Tekak dah kering. turun usually dalam satu setengah jam but we make it for 55 minutes. Gila rekod! Sampai-sampai bawah, ambulance tak sampai-sampai lagi. Apa ayat aku neh? Haha bila sampai ambulance, naik la but suddenly sakit perut pulak. So kena la pergi  toilet. Dah la sakit perut, muntah pulak lagi. ,maybe sebab perut kosong terus hiking kot. Then masuk dalam ambulance, kena injection. On the way to the hospital kangar, muntah lagi. Mana tak muntah, ambulance laju gila. Dah pening aku. Tak nak dah naik ambulance!grr once arrive kat hospital, doc masuk air and ada injection lagi. entah berapa kali kena injection pon tak tau. Then muntah lagi. Perut betul-betul kosong time ni. Lepas muntah terus tido. Dalam sedap-sedap tido, suddenly ada mak cik jerit, “ anak aku! Anak aku!”. Rupa-rupanya yang tido sebelah aku ni, anak dia. Anak dia kena lukemia. Haih, dalam hati aku dah takut dah tapi sambung tido jela. Still tired la. Hehe around 4.30, i wake up. Dah boleh keluar dah. Aku keluar duduk kat tempat tunggu orang. There’re nobody waiting for me!grr the best part is i’ve no handphone and wallet. I just got matric card with me. Fortunately, i remember syakiera’s number and i asked  the hospital assistant there whether i can use  telephone to call her. I asked her to help me find my friends. After waiting for 2 hours, nobody show up. Dengan berat hati, i decided to go to the unimap bus station. Menapak la slowly pergi sana. Badan makin panas. Hati pon panas jugak sebab tak ada sorang pon yang datang ambil. Tak apa la. So sampai bus station around 6.30pm. naik bus and balik. Sampai kat rumah terus landing atas katil and selimut tebal-tebal. Assignment, presentation for tomorrow dah tak fikir dah. Selasa baru okay balik. The end. J disini saya ingin mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada sahabat baik saya, pejang and z sebab tolong bawa turun saya dari atas gunung. If someone not fit enough, memang tak mampu nak berlari turun sambil papah orang. Then saya ingin mengucapkan terima kasih kepada family simpang 4 saya, along, fyzul, adik, ayie dan abah b’coz jaga saya time sakit. Tidak lupa juga kepada orang yang paling saya sayang, cik syakiera yang sangat prihatin dan menjaga saya sewaktu saya sakit. Risau sungguh beliau time tu. Hehe thanks dear. I love you so much! ;)
p/s: to 'em,thank you so much! :)

                                                                             Azreys azaman

No comments:

Post a Comment